Alla inlägg under januari 2011

Av Emil Eriksson - 18 januari 2011 08:00




Rörelseoskärpa kan vara mycket effektfullt i vissa lägen.

Av Emil Eriksson - 17 januari 2011 07:45


   

Av Emil Eriksson - 16 januari 2011 08:00


   
Den här bilden tog jag i för någon sommar sedan. Det var tidig morgon och jag var på väg hem från jobbet. Morgondisen slöt sig kring Grimetons radiomaster och jag råkade ha min kompaktkamera i bilen. Jag är inte mycket för landskapsfotografering, men den här blev väldigt rätt på många vis. Balanserad och lugn.



Av Emil Eriksson - 15 januari 2011 06:45


 

Av Emil Eriksson - 14 januari 2011 08:15


   
Det är i sådana här tillfällen som jag faktiskt vill kunna Photoshop. Den här bilden hade varit så mycket bättre om min lillebror inte hade blivit ljusförorenad av solen som lyser genom molnen. Inte mycket att göra åt det nu..


Av Emil Eriksson - 13 januari 2011 17:04


Vill man hålla på med något, bli bättre på det man gör, så ska man omge sig med det i sin vardag. Det är vad jag tror i alla fall, och därför har jag lite som mål att omge mig med saker i lägenheten som har med fotografi/fotografering att göra. Jag försöker att få upp foton på väggarna, jag har skaffat mig en digital fotoram, mina kameror - jag har några stycken - ligger utspridda på massa ställen i lägenheten etc etc.


Men när jag inte är hemma? Vad gör jag då för att bli matad ständigt och jämt med nya influenser? Jo, när jag inte är hemma är det något jag i princip alltid tar med mig. Min iPod, the most awesome thing in the world!
För några månader sen upptäckte jag att man kan ladda ner gratis podcasts från iTunes. (Jag vet.. Kalla mig trög om ni vill.) I den stora högen av hemmagjord skit så kan man hitta små guldkorn, om man är villig att bara köra ner handen och rota runt lite.


Ett tips som jag skulle vilja ge bort idag är Art Of Photography med en kille som heter Ted Forbes. En videocast som inte är hälften så corny som dess intro. Den här killen pratar om allt mellan himmel och jord inom fotografi, och inte på något uppblåst sätt alls som man kan tänka sig att de flesta konstfotografer/konstfolk gör. Intressant för alla som har ett intresse for the trade. Hoppas ni gillar den lika mycket som jag gör.


#2

Av Emil Eriksson - 13 januari 2011 10:00


   

Det nya försöket.

Translate This Blog.

You translate this blog at your own risk of not understanding much more than before, since Google Translate is not a very clever application. Just saying..

Kalender.

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Arkiv.

Tidigare år.

Fotobloggar.

Bloggar.

18 besvarade frågor

Kategorier.

Omröstning.

Hur många fotografier har du på dina väggar?
 Zilch, zero, not a single one..
 Hmm.. En bild kanske.
 Räknas en fototapet?
 Fem eller färre.
 I fucking love photographies! Man ser inte väggen för alla ramar.

Senaste inläggen.

Sök i bloggen.

Fotobloggar

Blogglista.se

Blog Statistics

Fotobloggar bloggar

bloggping

Konst


Ovido - Quiz & Flashcards