Direktlänk till inlägg 31 maj 2012

Jag tar tillbaka det.

Av Emil Eriksson - 31 maj 2012 19:20


Jag nämnde att det är allmän trivsel i att ha en liten fototävling på jobbet, nu vill jag ta tillbaka det igen. Hade det varit så att alla fick vara med och leka i sandlådan så vore det en trevlig liten tillställning. Tydligen är det inte så som jag trodde. Några enfaldiga (enväldiga) domare väljer ut tio bland alla 28 bidrag som skickats in den här månaden.


28 bidrag? Det är ju ingenting! Speciellt inte när de ska cirkulera i tio sekunder vardera på den annars ointressanta infoskärmen i våra fikarum. hade det vart 100, eller 50 bilder som varit inskickade, visst, sålla lite.


Bullshit säger jag! För jävla pretto att leka seriös fototävling när det inte är till för annat än trivsel.


På grund av den här gränsen fick jag inte vara med. Inte för att min bild inte var bra nog, utan för att jag inte svarat på ett mail där jag skulle intyga att jag inte har fotoshoppat sönder bilden till oigenkännlighet.


Ja, jag är bitter, men inte för att min bild -Som jag lägger upp nu efter det här inlägget, för vem bryr sig.- inte kom med, utan för att 17 andra medarbetares bilder inte heller gjorde det.


Antagligen stod det någonting om max tio bilder i regelverket för tävlingen, mitt minne räcker inte så långt, men man kan ju i alla fall vänta tills månaden är över innan sållandet börjar. Eller nej, det har ingen betydelse. Tio-gränsen är bullshit ändå när det är så få tävlande.

Tack för mig.


 
 
Nina

Nina

19 juni 2012 11:26

Hade ingen aning om att det var så det gick till, men det är tyvärr inte mycket som förvånar på det stället längre. Helt makalöst idiotiskt.
Skitsnygga blombilder i alla fall! :)

http://ninasbilderblogg.wordpress.com

Emil Eriksson

20 juni 2012 19:22

Tack Nina! =) Ja, det är lite synd. Jag undrar om första månadens vinnare har satts upp någonstans än, som det var sagt? Min semester har ju varat en evighet nu känns det som, så jag har ingen aning om något längre. ;) Ha det fint!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emil Eriksson - 20 juli 2012 17:42

Det var längesen sist. Ska jag vara ärlig så har jag lite tappat suget för bloggandet, men jag antar att det inte är så mycket att göra åt. Förmodligen är det för att jag inte har några känslor kvar för den här bloggportalen längre, så det blir att j...

Av Emil Eriksson - 3 juni 2012 12:52


 

Av Emil Eriksson - 31 maj 2012 19:49


    Här är det som skulle vara min tävlingsbild. Jag tycker ju verkligen att blombilder kan vara något av det tråkigaste som finns. Samtidigt hade jag länge tyckt att det här med fotogram är väldigt coolt och lite unikt samtidigt i samband med a...

Av Emil Eriksson - 25 maj 2012 21:00

Jag ligger på latsidan vad det gäller deadlines, vilket allt som oftast inte är till min fördel. Vissa säger att de jobbar bäst under hets och stress, och fast det låter en smula klyschigt så får jag nog räkna mig till en av dem, om de nu existerar. ...

Av Emil Eriksson - 23 maj 2012 12:54

Trodde det skulle vara en pannkaka att lägga upp bilder och text från Parisresan direkt när jag kom hem. Istället har jag tvingats vara social med lite vänner och familj, så jag har inte hunnit redigera något än. Typiskt..Det kommer, så smått. Nu har...

Det nya försöket.

Translate This Blog.

You translate this blog at your own risk of not understanding much more than before, since Google Translate is not a very clever application. Just saying..

Kalender.

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Arkiv.

Tidigare år.

Fotobloggar.

Bloggar.

18 besvarade frågor

Kategorier.

Omröstning.

Hur många fotografier har du på dina väggar?
 Zilch, zero, not a single one..
 Hmm.. En bild kanske.
 Räknas en fototapet?
 Fem eller färre.
 I fucking love photographies! Man ser inte väggen för alla ramar.

Senaste inläggen.

Sök i bloggen.

Fotobloggar

Blogglista.se

Blog Statistics

Fotobloggar bloggar

bloggping

Konst


Skapa flashcards