Alla inlägg under april 2012

Av Emil Eriksson - 28 april 2012 11:18




Det här är ett säkert tecken på att våren är på väg. Böndernas och måsarnas livscykler klår vilka knoppande tussilagos och vitsippsbackar som helst.

Av Emil Eriksson - 22 april 2012 20:25


Ibland känner jag bara för att tacka mig själv för att jag gör så konstiga saker emellanåt. För en timme sen var jag uttråkad och kom att tänka på ett par negativ som jag inte gjort till bilder. The searchparty was on så att säga. Jag har inten ordning på mina grejer vilket leder till att jag glömmer bort vad och vart jag lagt saker. Jag är en ekorre som gömmer ekollon för vinterförrådet och glömmer bort vart de lagt dem. (Vilket jag är till 80% säker på att de gör i verkligheten, såg/läste/hörde det någonstans.)


Jag hittade inte mina negativ, men gissa vad jag hittade istället?


TUSEN SPÄNN!


Jag har tydligen lagt undan dem för sämre dagar då jag kan behöva muntras upp. Nu om någon dag är denna! För en timme sen hade jag en budget på några stackars kronor. Det är svårt att beskriva känslan av att hitta saker som man glömt bort och verkligen behöver. Jag fick en lightversion av vad den här killen upplever:





Ha en bra dag!

Av Emil Eriksson - 21 april 2012 16:45


 Det skulle varit du.




Av Emil Eriksson - 19 april 2012 16:50


Jag kom just på att jag borde tipsa om en trevlig liten skräckrulle vid namn "Secret Window". Tänkte inte berätta någonting om den mer än att Johnny Depp spelar huvudrollen, filmen är baserad på en roman/novell (Kommer inte på vilken, orkar inte göra research..) av Stephen King och den är riktigt bra, alltså riktigt bra. Plus att jag och Anton vill båda bo i ett liknande hus som huvudpersonen. I varsitt hus alltså.


OBS


Trailern gör inte filmen någon rättvisa, alls, men här är den ändå.




Av Emil Eriksson - 16 april 2012 15:36


Dels har jag inte skrivit här på ett tag för att jag inte orkat med. Jag har vart äcklad av att göra nånting alls efter jobbet nu under vintermånaderna, jag får bara perioder ibland då jag inte orkar med mer än att ligga i sängen och spela tv-spel eller kolla på alla säsonger av en hel tv-serie. Ett år av tolvtimmarsnätter har gjort mig till mer av ett vrak än jag tänkt. Men nu är det slut med det! Äntligen är jag en friare människa igen, lagom till våren.


Jag är fortfarande inte helt säker på att jag vill vara kvar på den här bloggportalen heller, mest för att de som driver den inte bryr sig längre. De verkar bara sitta och suga i sig annonspengar etc etc. Jag gillar inte sånt.. Vi får se hur mycket jag skriver, eller om jag helt enkelt hittar någon domän att fly till.


Det kommer kanske vara lite sparsamt med inlägg, men jag hoppas ni har lite tålamod över.


Tjingeling!


PS. Kanske är det bra att jag inte skrivit så mycket under vintern, det hade förmodligen bara blivit too much depression för er att läsa.


Av Emil Eriksson - 7 april 2012 19:20


Det känns som att det ligger något ondsint i luften varje gång jag väljer bloggportal så slutar det lite åt helvete. Metrobloggen slutade ge chansen att tjäna lite kaffepengar på den. Inte för att jag gjorde det på något sätt, men chansen fanns ju alltid, och det var en lite rolig tanke att leka med ibland. När chansen försvann var det inte kul längre.


Nu har ju bloggplatsen lagt sig i koma, supporten och infon det vill säga. För att inte tala om ägaren, som inte går att finna någonstans. Jag blir helvetiskt trött på sånt, när det enda jag vill ha hjälp med är att kunna ge bloggen en egen domän. Tro helvete att det inte går.


Det ser ut att bli ytterligare en bloggflytt, i sinom tid.

Av Emil Eriksson - 7 april 2012 18:48


I am bored
out of my mind.


I've done all the things
I usually don't.
Watered my flowers
Played the games
watched the series
Read the manga
Even framed my pictures
And i never do that
Frame them, I mean.
'Cause it's too tideous.


So I am bored, yes.
Out of my mind.


And there's nothing to do
in this town.
At least I can't see it.
I just watch out my windows.
Now I've even started to blog
again.
Haven't done that in months.


So maybe..
Just sometimes it's good
to be bored
Out of your mind..


Emil E


Det nya försöket.

Translate This Blog.

You translate this blog at your own risk of not understanding much more than before, since Google Translate is not a very clever application. Just saying..

Kalender.

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Arkiv.

Tidigare år.

Fotobloggar.

Bloggar.

18 besvarade frågor

Kategorier.

Omröstning.

Hur många fotografier har du på dina väggar?
 Zilch, zero, not a single one..
 Hmm.. En bild kanske.
 Räknas en fototapet?
 Fem eller färre.
 I fucking love photographies! Man ser inte väggen för alla ramar.

Senaste inläggen.

Sök i bloggen.

Fotobloggar

Blogglista.se

Blog Statistics

Fotobloggar bloggar

bloggping

Konst


Ovido - Quiz & Flashcards