Alla inlägg under februari 2011

Av Emil Eriksson - 28 februari 2011 10:00




 

Av Emil Eriksson - 27 februari 2011 11:30


 

Av Emil Eriksson - 23 februari 2011 14:45


 

Av Emil Eriksson - 21 februari 2011 16:37


Jag kan vara en väldigt lat person ibland. För det mesta när jag håller på med ett projekt vill jag få det att bli så bra som möjligt i de flesta fall. Det får ta den tid det tar.


Men ibland är jag bara lat, eller allmänt slö i huvudet. Som när det ska samlas in en hel månad av bilder, och det ska hittas något av minst hyffsad kvalité. Då är det lätt att det slinker igenom något som skulle kunna bli mycket bättre med lite mer eftertanke. En sån grej är bilden "Memorial Lane." som är i inlägget nedanför detta.


Jag tyckte att motivet var fint, simpelt, bra. Den bilden ska med, och sen tänkte jag inte mer på det.


Tills idag då jag såg den på bloggen. Bloggplatsen misshandlar uppladdade bilder, det gör de flesta sajter på internet, och det kan jag leva med. Fast när jag såg den här skamliga bilden tänkte jag: "Jaha, Herr Emil, där sänkte du genomsnittet på dina bilder."


Gör om, gör rätt. Nu har jag ändrat lite med kompositionen och kontrasten, och är redo att presentera version 2.0, som jag kan leva med att titta på åtminstone. Jag hoppas att ni ser skillnaden.


 


Det nya försöket.

Translate This Blog.

You translate this blog at your own risk of not understanding much more than before, since Google Translate is not a very clever application. Just saying..

Kalender.

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Arkiv.

Tidigare år.

Fotobloggar.

Bloggar.

18 besvarade frågor

Kategorier.

Omröstning.

Hur många fotografier har du på dina väggar?
 Zilch, zero, not a single one..
 Hmm.. En bild kanske.
 Räknas en fototapet?
 Fem eller färre.
 I fucking love photographies! Man ser inte väggen för alla ramar.

Senaste inläggen.

Sök i bloggen.

Fotobloggar

Blogglista.se

Blog Statistics

Fotobloggar bloggar

bloggping

Konst


Skapa flashcards