Alla inlägg under maj 2011

Av Emil Eriksson - 30 maj 2011 14:09


Väntar aldrig för länge. Döm av min förvåning när jag går upp i trapphuset och ser två smått irriterade leveransbud, med ett paket i en väldigt intressant storlek. Ren tur att dom inte hunnit sticka därifrån. Jag hade förväntat mig att den skulle vara här den 7 juni för det var den beräknade tiden på hemsidan. Min gissning är att jag skrev postnumret istället för riktnumret där frakttiden beräknades.



 
Jag är så sjukt uppe i varv nu att det är helt otroligt. Om jag bara blir hälften så glad när jag får mitt första barn så är det gott nog. Apple kan verkligen sin sak när det gäller datorer och service. Till och med uppackningen av deras varor känns lyxig och perfekt. Det är sällan som materialisten i mig väcks till liv, men i tillfällen som de här gör han ett undantag.


Today is a good day. Tomorrow will be even better.


Av Emil Eriksson - 30 maj 2011 08:21


 
Okej, det var nog den sämsta titeln hittils. Hokah.. Varför kan engelsmännen inte bara kalla det water pipe rätt och slätt, nä, bara för att de kolonialiserat världen en gång i tiden så ska de slänga sig med lite låneord..

Av Emil Eriksson - 28 maj 2011 13:43


 

Av Emil Eriksson - 27 maj 2011 15:06



Min lön har stuckit iväg till stor del redan. Av mina härliga 32 000 kr gick över hälften till mina sparkonton och räkningar. Resten spenderades på en underbar ny iMac som jag haft ögonen på ett bra tag nu. Ja, i min värld går det bra att leva på sparlåga. Vem behöver mer än nudlar och multivitamin?
Den 7:e juni beräknas den vara framme. Jag är som ett litet barn på julafton, for real. Fast det klart att det hugger så smått i hjärtat att spendera så mycket pengar på samma gång. Nu är dock min lista på livsviktiga prylar jag måste ha nu nästan slut.


Emils lista på livsviktiga prylar han måste ha nu:

  • Ny iMac 21".
  • Mörkrumsapparatur.
  • Diktafon.
  • Mopeddelar.
  • Sprocket Rocket.
  • IR-filter till kameran.

Som tur är kostar inte något på listan i närheten av en iMac, tack gud om du nu finns.. Eller snarare tack tillgång och efterfrågan. Tack Kapitalismen. Så, då var det överstökat.


Jag hoppas att det var en bra investering för framtida bildredigering. Inget ont om dig min gamla hederliga Macbook, men det verkar som om tiden sprungit förbi dig när du inte har kraft nog för de senaste webbläsarna. Det är inte dig det är fel på utan mig. Jag kommer alltid minnas det fina vi hade med varandra. Vi kan ju alltid försöka vara vänner?


Av Emil Eriksson - 27 maj 2011 07:51


 
Det är skönt att se att jag åtminstone utvecklats lite under de senaste fem åren. Jag skulle förmodligen aldrig tillåta att bakgrunden var så uppbruten av ljus. Fast i det här porträttet gör det inte så mycket.


Det nya försöket.

Translate This Blog.

You translate this blog at your own risk of not understanding much more than before, since Google Translate is not a very clever application. Just saying..

Kalender.

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Arkiv.

Tidigare år.

Fotobloggar.

Bloggar.

18 besvarade frågor

Kategorier.

Omröstning.

Hur många fotografier har du på dina väggar?
 Zilch, zero, not a single one..
 Hmm.. En bild kanske.
 Räknas en fototapet?
 Fem eller färre.
 I fucking love photographies! Man ser inte väggen för alla ramar.

Senaste inläggen.

Sök i bloggen.

Fotobloggar

Blogglista.se

Blog Statistics

Fotobloggar bloggar

bloggping

Konst


Ovido - Quiz & Flashcards