Alla inlägg under september 2011

Av Emil Eriksson - 10 september 2011 16:45


Det är svårt att ta bilder med leksakskameror, eller så beror det helt enkelt på att jag inte har samma känsla för film som jag brukade. Mycket av det jag tog under sommaren blev aningen underexponerat och funkar inte riktigt att lägga upp på bloggen. Nedan följer lite bilder som jag tycker lyckades någorlunda åtminstone.

Av Emil Eriksson - 10 september 2011 16:00


 

Av Emil Eriksson - 9 september 2011 16:00


 

Av Emil Eriksson - 8 september 2011 16:00


 

Av Emil Eriksson - 7 september 2011 21:27


När jag vaknade i morse [Läs: klockan 13:00] såg jag att gråa lilla Sverige inte hade ändrat sig sen jag somnade på morgonen [Den riktiga..]
Vanliga vardagsrutinen: Drack kaffe, åt frukost, kollade efter nya podcasts, såg på några lektioner från min kurs i visuell kommunikation som jag börjat på distans för att ha något att göra på jobbet. [Borde nämnt det, men som sagt, jag har inte så lätt för att hitta tid.] Efter detta var jag så pepp på att möta världen med min kamera att jag höll på att gå sönder.


Tog kameran i hand, satte på mig min vindtätaste sommarjacka och gick ut på en två timmar lång prommenad. Det kanske inte låter så mycket, men för någon som avskyr att gå så mycket som jag gör - Tråkigt är vad det är. - så var det mycket givande. Jag försökte hitta lite udda stigar och vrår i Varberg. Hamnade till slut vid lokstallarna innan regnet började ösa ner på mig ordentligt. Hann ta en sväng förbi den gamla 1890-talshuset vid magasinsgatan som kommer rivas inom en allt för snar framtid. Jag tycker det är sorgligt att se gamla hus rivas. Hade det varit så att de byggt ett nytt hus med en säregen varbergskaraktär så hade det kanske varit okej. Saker lever, saker dör. Men jag är till 95% säker på att de kommer bygga något riktigt fult "modernt" äckelbygge. Flertalet rivna gamla hus i den här staden har ersatts med just det, så varför skulle det här bygget förvåna.


Fick nog av allt; kommunen, staden, vädret och gick hem. Jag hade i alla fall fått ihop några bra bilder.



Av Emil Eriksson - 7 september 2011 16:00


 

Av Emil Eriksson - 6 september 2011 16:00


 

Av Emil Eriksson - 5 september 2011 19:00


 


Även fast den här bilden är en aning mörk så gillar jag att bilden består av tre tydliga lager av äng, berg och himmel. Och att de strån som är i förgrunden ser ut att ha växt sig genom det mörka och upp till himmelen.


Det nya försöket.

Translate This Blog.

You translate this blog at your own risk of not understanding much more than before, since Google Translate is not a very clever application. Just saying..

Kalender.

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Arkiv.

Tidigare år.

Fotobloggar.

Bloggar.

18 besvarade frågor

Kategorier.

Omröstning.

Hur många fotografier har du på dina väggar?
 Zilch, zero, not a single one..
 Hmm.. En bild kanske.
 Räknas en fototapet?
 Fem eller färre.
 I fucking love photographies! Man ser inte väggen för alla ramar.

Senaste inläggen.

Sök i bloggen.

Fotobloggar

Blogglista.se

Blog Statistics

Fotobloggar bloggar

bloggping

Konst


Ovido - Quiz & Flashcards