Alla inlägg under februari 2011

Av Emil Eriksson - 7 februari 2011 08:30


 


Jag fick en fråga om jag inte kunde fotografera ett band från Göteborg i början av November 2010. Bottlecap kallade de sig och de ville ha lite promotionbilder för en turnébokning i tyskland.
Det hela kändes lite nervöst till en början, men efter lite research på vad de ville ha för sorts bilder började jag bli mer och mer säker på att jag hade vad som krävdes. Själva sessionen i sig tog plats ute i Varberg under tre timmar på eftermiddagen. (Jag har ju ett vanligt jobb vid sidan av och de ville få gjort det så fort som möjligt, så därför blev det lite tidspressat.)


Trots bristen på tid tycker jag att det faktiskt gick riktigt bra ändå, och vissa bilder blev riktigt riktigt bra.


Av Emil Eriksson - 6 februari 2011 21:52


För några dagar sedan lade jag in en bild vid namn Waterfall. Jag fick en kommentar om att den var lite plottrig, och visst det är den, men jag svarade att jag inte hade någon bättre på lager.
Lögn och förbannad dikt säger jag nu, för en helg i Malmö utan internet fick mig att rota fram den här:




Vet inte vad ni tycker, men den här bilden är snäppet bättre enligt mig. Att ett steg åt ett annat håll kan göra sån skillnad bevisar att det måste finnas lite skicklighet inblandat när man fotograferar. Måste haft en dålig dag när jag valde ut den förra bilden.


Av Emil Eriksson - 5 februari 2011 09:00


 
Jag vet inte varför, men kanske är det något urmänskligt känsla att vandra omkring i skog och mark, känna den där mustiga lukten av förmultnande växtlighet som blandar sig med den rena luften. Det är speciellt.

Av Emil Eriksson - 4 februari 2011 20:12


Jag funderade på varför det inte dykt upp någon bild denna underbart mulna fredag. Men ack och ve! Vad upptäcker jag?! Jag har glömt att lägga upp ett inlägg idag! Ska kedjan brytas så tidigt? Nej. NEJ SÄGER JAG!


Som plåster på såret så kan jag ge er lite bilder från årets hunnestárevy.


Håll till godo.




  

 




 




 




 




 





 





 





   




 

 
Av Emil Eriksson - 3 februari 2011 10:00



Schweiziska konstnärer är bra underliga, men en av dem som jag faktiskt har något för är konstnären Jean Tinguely. Ahaaa, säger ni, Jean Tinguely! Såklart! Ja just det! Jean, vilken kille!


Nej ärligt talat visste jag inte heller vem han var innan för ett halvår sen. (Tack igen kära SVT för att du finns!)





Jean Tinguely var en ingenjör och skulptör. Mest, eller enbart, känd är han för sina maskinskulpturer. "Maskiner utan mening" kallades de, och var, precis som det låter, stora skulpturer av rörliga kuggar, remmar, kulor, god knows, som gick bara för att. De bara stod och puttrade på till ingen nytta.


Det kanske bara är mannen i mig som dras till konstiga maskiner. Hur kan man inte tycka att det är intressant med snurrande kugghjul? Jag blir i alla fall rätt inspirerad av honom. Ska se om jag kan hitta de där gamla ångfyllda fabriksbilderna som jag tog en gång i tiden..



       



















(Clarification: None of the pictures in this particular contribution does belong to me, but to the artist who made them.(Obviously.))



Av Emil Eriksson - 3 februari 2011 09:15


 

Av Emil Eriksson - 2 februari 2011 09:00


 
Jag tror att jag tog den här bilden för att det här stycket dött träd ligger som ett gammalt kadaver, blickandes ut mot vattnet. Det är i alla fall vad jag ser så här i efterhand.

Det nya försöket.

Translate This Blog.

You translate this blog at your own risk of not understanding much more than before, since Google Translate is not a very clever application. Just saying..

Kalender.

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Arkiv.

Tidigare år.

Fotobloggar.

Bloggar.

18 besvarade frågor

Kategorier.

Omröstning.

Hur många fotografier har du på dina väggar?
 Zilch, zero, not a single one..
 Hmm.. En bild kanske.
 Räknas en fototapet?
 Fem eller färre.
 I fucking love photographies! Man ser inte väggen för alla ramar.

Senaste inläggen.

Sök i bloggen.

Fotobloggar

Blogglista.se

Blog Statistics

Fotobloggar bloggar

bloggping

Konst


Ovido - Quiz & Flashcards