Alla inlägg den 3 mars 2011

Av Emil Eriksson - 3 mars 2011 19:30



Det här, är ansiktet på den bästa sagoillustratören (och författaren) jag vet.
Pettson och findus var de bästa och mest lästa böckerna hemma hos mig när jag var liten. Möjligtvis med undantag av Agaton Öman och Hattjakten, som nu när jag googlat dem också är gjorda av Sven Nordqvist.



Jag älskade de här böckerna, på riktigt. Kombinationen av de galna illustrationerna med de välberättade historierna är, nu när jag blickar tillbaka, geniala. Man visste dessutom aldrig vad man skulle upptäcka för nya saker varje gång någon av böckerna slogs upp. Plottriga verktygsbodar med en massa prylar och detaljer dignandes överallt. Mucklor som håller på med en massa konstiga saker vid sidan av. I just love it all.. Det känns som om de här böckerna har format en del av den jag är idag.


När jag får barn råder det inget tvivel om vilka sagor jag ska läsa för dem.



               



(Clarification: None of the pictures in this particular contribution does belong to me, but to the artist who made them.(Obviously.))



Av Emil Eriksson - 3 mars 2011 07:00


 

Det nya försöket.

Translate This Blog.

You translate this blog at your own risk of not understanding much more than before, since Google Translate is not a very clever application. Just saying..

Kalender.

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Arkiv.

Tidigare år.

Fotobloggar.

Bloggar.

18 besvarade frågor

Kategorier.

Omröstning.

Hur många fotografier har du på dina väggar?
 Zilch, zero, not a single one..
 Hmm.. En bild kanske.
 Räknas en fototapet?
 Fem eller färre.
 I fucking love photographies! Man ser inte väggen för alla ramar.

Senaste inläggen.

Sök i bloggen.

Fotobloggar

Blogglista.se

Blog Statistics

Fotobloggar bloggar

bloggping

Konst


Ovido - Quiz & Flashcards